szkoła
A A A

12 października 2007 roku udaliśmy się wraz z wychowawcą do Skrzyszowa, gdzie zwiedziliśmy i usłyszeliśmy krótką historię powstania znajdującego się tam drewnianego kościoła. Następnym punktem wycieczki było wspólne ognisko i przejście do Wąwozu Kruk, w którym naziści rozstrzeli polskich patriotów. Pomnik – rzeźbę autorstwa Anatola i Bogdany Drwalów przedstawiającą umierającego mężczyznę z sentencją „Przechodniu powiedz światu …” Pomnik poświęcony jest pamięci ponad 400 osób rozstrzelanych tu w latach 1939 – 1945. Przemierzając las Kruk dotarliśmy do Zawady, gdzie również zwiedziliśmy drewniany kościół poznając również jego historię.

Ruszając w dalszą drogę wychowawca zabrał nas na ruiny zamku znajdującego się nieopodal Góry św. Marcina. Po męczącej wycieczce dotarliśmy do kresu wędrówki – Stary Cmentarz w Tarnowie, skąd rozeszliśmy się do domów.
Mimo pochmurnej i wietrznej pogody czas ten spędziłem w przyjemnym gronie kolegów i koleżanek, a zarazem dowiedziałem się kilku nowych rzeczy na temat historii Tarnowa i okolic, którą będę mógł przekazać innym w przyszłości.

Kura Sławomir  1 LO

Dnia 12 października 2007 roku nasza klasa wspólnie z wychowawcą mgr Józefem Parysem wybrała się na wycieczkę klasową – ognisko do Skrzyszowa.  Punktualnie o godzinie 740 wszyscy zebrali się na przystanku autobusowym w okolicy „Burku” w Tarnowie . O godzinie 805 weszliśmy do autobusu weseli, uradowani i ruszyliśmy z nadzieją, że będzie to cudowny dzień, w którym bliżej się poznamy i zaprzyjaźnimy.

Gdy przyjechaliśmy na miejsce, tj. do Skrzyszowa, spacerkiem doszliśmy do miejscowego kościoła, gdzie ksiądz rezydent przedstawił nam historię Skrzyszowskiej parafii i kościoła. Następnie około godziny 1100 dotarliśmy na miejsce, gdzie mieliśmy rozpalić ognisko – „Las Kruk”. Była to przepiękna polana, dookoła której rósł gęsty zielony las. Wspólnie wszyscy zbieraliśmy chrust i drewno na wymarzone ognisko. Pan wychowawca rozpalił ognisko i nastąpił nareszcie moment najbardziej oczekiwany przez nas. A mianowicie piekliśmy kiełbaski, a później każdy jadł ze smakiem, gdyż byliśmy bardzo głodni. Podczas jedzenia kiełbasek rozmawialiśmy i śmialiśmy się. Po obfitym posiłku mieliśmy czas wolny, w czasie, którego spacerowaliśmy po lesie a później gasiliśmy ognisko. Po zakończonym ognisku około godziny 1400 nawiedziliśmy miejsce pamięci ofiar nazizmu ziemi tarnowskiej.

Następnie pieszo ruszyliśmy na Górę św. Marcina gdzie również zwiedziliśmy drewniany kościół będący częścią zabytków szlaku architektury drewnianej. Ostatnim etapem naszej wędrówki były ruiny zamku gdzie chętnie słuchaliśmy opowieści związanych z powstaniem zamku, które opowiadał nam nasz wychowawca. O godzinie 1620 ruszyliśmy z góry św. Marcina w kierunku centrum Tarnowa. Na przystanku autobusowym przy ulicy Narutowicza podziękowaliśmy naszemu wychowawcy za wspólnie spędzony dzień i rozeszliśmy się do domów. Był to dla nas wspaniały dzień, w którym poznaliśmy historię okolic Tarnowa, siebie nawzajem, a przy tym cudownie bawiliśmy się.

Ten dzień zostanie nam na długo w pamięci, a w przyszłości będziemy z tęsknotą wspominać naszą pierwszą wycieczkę w pierwszej klasie liceum z wychowawcą Józefem Parysem do Skrzyszowa.