szkoła

A A A

W dniach 11.10-12.10.2014 roku, odbyła się szkolna wycieczka do Wrocławia pod opieką pana Józefa Parysa oraz siostry Lucjany Kożak. W wycieczce brało udział czternastu uczniów. Wycieczka rozpoczęła się zbiórką o godzinie 4:45 w Tarnowie za Hotelem Tarnovia. Po sprawdzeniu sprawności autokaru przez panów policjantów o 5:00 wyruszyliśmy w stronę Wrocławia. Około godziny 11:00 dotarliśmy do domu Sióstr Urszulanek. Zakwaterowaliśmy się i zaścieliliśmy nasze łóżka. Kiedy już byliśmy pewni, że wieczorem będziemy mogli położyć się w wygodnie, wyruszyliśmy w stronę Panoramy Racławickiej, jednak najwcześniejsze wejście było o godz. 16:30, więc postanowiliśmy w pierwszej kolejności zwiedzić kilka wystaw w Muzeum Narodowym. Po obejrzeniu pięknych eksponatów i ciekawych rzeźb poszliśmy do Katedry. Najpierw wyjechaliśmy windą na wieżę, z której były przepiękne widoki. Zrobiliśmy tam mnóstwo zdjęć, po czym rozpoczęliśmy zwiedzanie Katedry. Podziwialiśmy ołtarz oraz witraże na bocznych ścianach.

Około godz. 14, kiedy nasze żołądki zaczęły dopominać się jedzenia, powędrowaliśmy z uśmiechami na twarzy do Baru Mlecznego „Miś”. Po „przepysznym” obiedzie można było wrócić do Domu Sióstr, lub spacerować po starówce wrocławskiej. Część osób, która poszła na spacer, spotkała na rynku marsz równości. Po wysłuchaniu przemówień przedstawicieli tej grupy i powrocie do miejsca zakwaterowania, przygotowaliśmy się do wyjścia na „Panoramę Racławicką”. O godz. 16:30 podziwiając obraz, słuchaliśmy historii powstawania obrazu oraz szczegółowego opisu obrazu. Około godz. 18 wyruszyliśmy naszym busem w stronę Hali Stulecia, aby oglądać pokaz woda-światło. O godz. 19 rozpoczął się dwudziestominutowy pokaz, który oglądaliśmy z miejsc VIP na tarasie. Następnie wsiedliśmy do tramwaju i pojechaliśmy w stronę rynku. Zmęczona część grupy wraz z Siostrą wróciła do Domu Urszulanek, a reszta z panem Parysem spacerowała nad Odrą oraz podziwiała wrocławski rynek nocą. W końcu trafiliśmy do restauracji arabskiej, gdzie zobaczyliśmy bezcenne zwycięstwo naszej reprezentacji nad Niemcami 2:0. Ok. 21 zmęczeni wróciliśmy do Domu Sióstr i grzecznie położyliśmy się spać. Rano o godz. 7:00 nasze budziki zaczęły dzwonić. Po porannej toalecie i śniadaniu poszliśmy na Mszę Świętą. Później jedna z Sióstr oprowadziła nas po domu i opowiedziała historię między innymi Mauzoleum Piastów Śląskich. Następnym punktem wycieczki była Aula Leopoldina i Muzeum Uniwersytetu Wrocławskiego. Podziwialiśmy różne wynalazki, a następnie wyszliśmy na wieżę, skąd podziwialiśmy widok na miasto. Ponadprogramowo braliśmy udział w koncercie muzyki współczesnej na Auli. Z wielkim zainteresowaniem wysłuchaliśmy dwóch utworów ;-) , które były wykonywane przez wybitnych artystów. W drodze na zamek wymienialiśmy się opiniami na temat utworów, koncertu oraz tego typu muzyki. Przechodząc przez rynek zauważyliśmy ludzi, którzy świętowali Dzień Papieski, postanowiliśmy podejść i pobawić się z nimi przez chwilę. Po miło spędzonym czasie kontynuowaliśmy spacer w stronę zamku. Kiedy już weszliśmy na zamek i zaczęliśmy podziwiać eksponaty, nie chcieliśmy wychodzić. Ciekawe obrazy na ścianach i historyczne rzeźby spowodowały, że dopiero około godz. 15 wyszliśmy z muzeum. Do godz. 16 mieliśmy czas, aby jeszcze pospacerować po mieście oraz zjeść obiad. Następnie ruszyliśmy w drogę powrotną do Tarnowa. Wycieczka była bardzo ciekawa i odbyła się bez większych problemów. Każdy uczestnik będzie wspominał te dni bardzo dobrze. O godz. 22 byliśmy już w Tarnowie.