szkoła

A A A

W dniach 1.06-2.06.2014 roku odbyła się szkolna wycieczka do Łomnicy Zdrój pod opieką pana Józefa Parysa oraz księdza Marcina Gryzło. Nas, czyli uczniów było łącznie szesnaście osób. Wycieczka rozpoczęła się zbiórką o godzinie 7:30 na dworcu PKP w Tarnowie. Po komfortowej podróży :-) dotarliśmy do celu wysiadając na stacji w Łomnicy Zdrój.

Do miejsca w którym spaliśmy należało przejść około 4 kilometrów, nie brakowało jednak pięknych widoków gór. Gdy dotarliśmy na miejsce nastąpił czas na rozpakowanie się i odpoczynek po podróży. Po krótkiej chwili aklimatyzacji mieliśmy polową mszę świętą. Warto zabierać księdza ze sobą :-) Nie było konieczne zejście do kościoła parafialnego. W godzinach popołudniowych mieliśmy zaplanowany grill. Wieczorem wybraliśmy się do hali sportowej w pobliskiej szkole, w której mieliśmy do dyspozycji boisko do siatkówki, kosza czy piłki nożnej. Zorganizowaliśmy mecz piłki siatkowej, który przyniósł wiele zabawy i emocji. Po powrocie do ośrodka przyszła pora na wspólną kolację. Następnego dnia po śniadaniu o godzinie 8:00 oraz sprzątaniu wyruszyliśmy w kierunku Cyrli. Trasa była bardzo przyjemna i ciekawa ponieważ czas umilały nam piękne widoki i pomniki przyrody. Troszkę doskwierał deszcz, ale towarzystwo rekompensowało złą pogodę. W trakcie wycieczki był czas na odpoczynek i zjedzenie prowiantu. Około godziny 12:00 wszyscy dotarliśmy do schroniska na Cyrli, gdzie można było odpocząć i zjeść lub napić się czegoś ciepłego. Gdy wszyscy nabrali sił do dalszej drogi grupa ruszyła dalej. Zejście z Cyrli do Rytra było równie przyjemne ;-) W Rytrze wsiedliśmy do autokaru, który zabrał nas do Starego Sącza, gdzie zwiedziliśmy kościół Klarysek, w którym przewodnik opowiedział nieco o historii tego miejsca. Następnie zwiedziliśmy Ołtarz Papieski oraz Muzeum Jana Pawła II, które bardzo nam się spodobało. Około godziny 18:00 wsiedliśmy do autokaru, który zawiózł nas do Bobowej,
gdzie czekał już pociąg zmierzający prosto do Tarnowa. Cała wycieczka przebiegała bezproblemowo i wszyscy będziemy ten
turystyczny wypad wspominać bardzo dobrze. Około godziny 21:20 byliśmy już na dworcu PKP w Tarnowie.