szkoła

A A A

Nadszedł dzień piąty, dzień powrotów i rozłąki. Rozpoczęliśmy od śniadania wcześnie rano. Musieliśmy szybko opuścić Piazza Armerina, gdyż odbywał się tam wyścig kolarski i zamykano drogi wyjazdowe z miasta.

Udaliśmy się autobusem na lotnisko w Katanii, gdzie pożegnaliśmy naszych  przyjaciół z Grecji, Bułgarii i Rumunii. Następnie pojechaliśmy do centrum miasta. Tam przywitała naszą grupę wspaniała pani przewodnik, która oprowadziła nas po miejscach pełnych ciekawej historii Katanii. Widzieliśmy też prawdziwy sycylijski targ, gdzie miejscowi rybacy sprzedają świeżo złowione owoce morza: ostrygi, ośmiornice, krewetki i różne ryby. Potem zjedliśmy nasz ostatni posiłek na Sycylii - smakowitą włoską pizzę. Pozostał nam tylko przejazd na lotnisko i oczekiwanie na samolot. Przyszła pora pożegnać się z tym miejscem, które pozostanie na bardzo długo w naszych sercach.
Sycylijska przygoda dobiegła końca. Poznaliśmy ludzi, o których nie zapomnimy, zawarliśmy nowe przyjaźnie, mogliśmy podszkolić także swoje umiejętności językowe i zobaczyć niesamowite miejsca. Jesteśmy wdzięczni wszystkim, dzięki którym przeżyliśmy tak cudowną podróż, bez nich nie moglibyśmy tam być i doświadczyć tego wszystkiego.