szkoła

 

A A A

 

W projekcie "Zagraniczne staże szansą podwyższenia kompetencji zawodowych i społecznych" finansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój,  uczestniczyła grupa 38 uczniów wraz z 4 opiekunami z Technikum nr 3 przy Zespole Szkół Ekonomiczno-Gastronomicznych w Tarnowie, w tym:
- 13 uczniów w zawodzie technik ekonomista,
- 5 uczniów w zawodzie technik handlowiec,
- 14 uczniów w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych,
- 6 uczniów w zawodzie technik hotelarstwa.
Naszym partnerem w projekcie był Tellus College z Wielkiej Brytanii. Program szkoleń dla uczniów jest zgodny ze szkolnym programem praktyk i został uzgodniony z partnerem zagranicznym.
Uczniowie wyjechali do Wielkiej Brytanii w 2 grupach:
1 grupa – 18 uczniów (13 – technik ekonomista, 5 – technik handlowiec) odbyła 2-tygodniowe warsztaty z zakresu promocji i reklamy w dniach 4-15 marzec 2019 r.
2 grupa – 20 uczniów (14 – technik żywienia i usług gastronomicznych, 6 - technik hotelarstwa) odbyła 4 tygodniowe szkolenie dualne (kurs Ascentis oraz szkolenie praktyczne w obiektach gastronomicznych i hotelarskich) w dniach 19 sierpień - 13 wrzesień 2019 r.
Z każdą grupą przebywało 2 opiekunów.
Przed wyjazdem uczniowie odbyli dodatkowe zajęcia z przygotowania językowego, kulturowego i psychologicznego, pierwszej pomocy oraz BHP.


Celem głównym projektu było wzmocnienie europejskiego wymiaru kształcenia zawodowego poprzez zagraniczne szkolenie zawodowe 38 uczniów.
Celami szczegółowymi projektu są:
- poszerzenie wiedzy na temat projektów europejskich i wartości UE
- zwiększenie praktycznych umiejętności i kompetencji społecznych oraz mobilności uczestników w celu podniesienia ich atrakcyjności na rynku pracy
- zdobycie doświadczenia zawodowego w międzynarodowym środowisku
- poznanie nowoczesnych technik i technologii w ramach danego zawodu
- rozwinięcie umiejętności komunikacyjnych z j. angielskiego, ze szczególnym uwzględnieniem języka branżowego
- wzmocnienie pewności siebie uczestników pozwalającej na swobodne poruszanie się na europejskim rynku pracy
- aktualizacja treści kształcenia zawodowego do potrzeb zmieniającego się europejskiego rynku pracy
- wzmocnienie wizerunku szkoły otwartej na współpracę międzynarodową
- poszerzenie wiedzy na temat kultury i obyczajów Wielkiej Brytanii
- budowanie poczucia Europejskości i otwartości na inne kultury i religie
- walka ze stereotypami dotyczącymi innych narodowości
- zwiększenie motywacji do dalszego uczestnictwa w kształceniu lub szkoleniu po okresie spędzonym za granicą w ramach mobilności

Główne rezultaty projektu:
- przyrost wiedzy i kompetencji zawodowych w zakresie umiejętności dotyczących branży ekonomicznej, handlowej, hotelarskiej i gastronomicznej
- zdobycie nowych doświadczeń w realnych warunkach
- wzrost pewności siebie, rozwój poczucia odpowiedzialności i samodzielności
- podniesienie poziomu znajomości języka angielskiego zawodowego
- kompetencje międzykulturowe, zdobycie kontaktów międzynarodowych, poznanie nowych przyjaciół, przeżycia związane z kulturą Wielkiej Brytanii
- większa gotowość do wyjazdów (mobilność)
- portfolio prezentujące kompetencje zawodowe uczniów - europass CV
- prezentacje multimedialne związane z odbytymi szkoleniami
- słowniczek terminów branżowych z języka angielskiego w formie elektronicznej
- mini-przewodnik po Plymouth i okolicy
- broszura przepisami kulinarnymi z kuchni angielskiej
- wystawa zdjęć wykonanych podczas praktyki i nagrodzenie
- wystawa zdjęć wykonanych podczas praktyki i nagrodzenie 6 najlepszych prac
- spotkania uczestników projektu z uczniami młodszych klas, w celu podzielania zdobytym doświadczeniem za granicą oraz zachęceniem do wyjazdu na zagraniczne staże.

Udział w projekcie przyczynił się do zwiększenia kompetencji zawodowych oraz językowych uczestników projektu, umożliwił zdobycie doświadczeń w pracy w międzynarodowym środowisku.
Realizacja projektu wpłynęła również na społeczność szkolną poprzez wzmacnianie europejskiej tożsamości, tolerancji, otwartości na inne kultury, wzrost znaczenia znajomości języków obcych, rozwój komunikatywności, wzrost prestiżu i szacunku do naszej szkoły, popularyzacji projektów unijnych. Nauczyciele zaangażowani w projekt poszerzyli swą wiedzę na temat wykorzystania Funduszy Europejskich.

W dniu 28 listopada 2019 roku odbyło się spotkanie podsumowujące projekt, na które zostali zaproszeni: przedstawiciele uczniów szkoły, nauczyciele, rodzice, lokalni pracodawcy oraz przedstawiciele Urzędu Miasta Tarnowa.
Podczas spotkania uczniowie podzielili się swoimi doświadczeniami z pobytu na stażu, otrzymali z rąk p. dyrektora certyfikaty uczestnictwa w projekcie oraz dokumenty Europass Mobilność. Spotkaniu towarzyszyła wystawa zdjęć wykonanych przez uczniów na stażu. Został także rozstrzygnięty konkurs na najlepsze zdjęcie ze stażu - 6 uczniów dostało nagrody w postaci powerbanków. Mogliśmy również skosztować potrawy, które zostały przygotowane podczas warsztatów dotyczących kuchni angielskiej. Goście otrzymali upominki w postaci materiałów promocyjnych projektu.

W dniach 25 - 27 listopada 2020 roku zorganizowaliśmy warsztaty kulinarne, których celem było podzielenie się z innymi wiedzą na temat kuchni angielskiej. Podczas 4-tygodniowego stażu w Wielkiej Brytanii uczniowie z klas gastronomicznych nabierali doświadczenia w przygotowywaniu potraw i napojów charakterystycznych dla tego kraju.
Pod opieką nauczycieli przedmiotów zawodowych Pań Zofii Januś, Barbary Jurczyk, Agnieszki Migdał, Elżbiety Stachury, Barbary Sztorc oraz Elżbiety Teper uczniowie przygotowali wyśmienite potrawy, które mogliśmy podziwiać i smakować na gali podsumowującej projekt "Zagraniczne staże szansą podwyższenia kompetencji zawodowych i społecznych" oraz w dniu następnym podczas zorganizowanej degustacji na szkolnej świetlicy dla całej szkolnej społeczności. Przepisy na zupę dyniową, tradycyjny pieróg kornwalijski, kurczaka Tikka Masala, custard, pudding, apple pie, ciasto marchewkowe, brownie czy owocowe crumble i wiele innych, możemy znaleźć w broszurze wydanej specjalnie na tą okazję.
POBIERZ BROSZURĘ

Internships as an opportunity for increasing professional and social competences

The project is implemented under the PO WER program (Operational Program Knowledge Education Development). Time of implementation: 15 months - from 15/10/2018 to 15/01/2020. The project is entirely financed from European Union funds and is completely free for all its participants. The entire grant awarded to the project is PLN 409253.65.

The project will involve the participation of 38 students and 4 teachers from the Vocational School of Economics and Gastronomy in Tarnow, including:
- 12 students in the profession of an economic technician,
- 6 students in the profession of a commerce technician,
- 12 students in the profession of nutrition technician,
- 8 students in the profession of a hospitality technician.
Our partner in the project is Tellus College. The training program for students is compliant with the school's internship program and has been agreed with a foreign partner. Tellus College has extensive experience in organizing trainings for students from different European countries.

Students will go to the UK in two groups:
1st group - 18 students (12 - economic technicians, 6 - commerce technicians) will attend a 2-week workshop,
2nd group - 20 students (12 – nutrition technicians, 8 hospitality technicians) will attend a 4-week dual training (Ascentis course and training in arranged companies).
Each group of students will be accompanied by 2 teachers.
Before leaving, students will take additional classes involving linguistic, cultural and psychological preparation.

The main objective of the project is to strengthen the European dimension of vocational education through foreign vocational training of 38 students.
The specific objectives of the project are:
- expanding knowledge about the European projects and EU values,
- developing practical skills, social competences and the participants’ mobility to increase their attractiveness in the job market,
- gaining professional experience in an international environment,
- broadening the knowledge in the scope of new technologies in the given profession,
- developing communication skills in English, particularly in vocational English,
- boosting the participants’ self-confidence to enable them to function in the European job market,
- updating vocational education for the needs of evolving European job market,
- strengthening the image of a school open to international cooperation,
- broadening the knowledge about the culture and customs of Great Britain,
- building a sense of openness to other cultures and religions,
- fighting stereotypes about other nationalities,
- increasing motivation to participate in education or training after the time spent abroad.

The main results of the project:
- gaining knowledge and vocational competences in the field of economy, commerce, catering and hospitality as well as gastronomy,
- gaining new experience in new environment,
- boosting self-confidence, attaining sense of personal responsibility and self-reliance,
- improving vocational English skills,
- gaining intercultural competences, international contacts, meeting new friends, acquiring experiences related to the culture of Great Britain,
- willingness to mobility opportunities,
- portfolio showing students' professional competences,
- multimedia presentations connected with the training – to be used during classes,
- e-dictionary of vocational English terms,
- a mini-guide to Plymouth and the surrounding area,
- a booklet with local recipes,
- the exhibition of photos taken during the training and awarding the 3 best of them,
- sharing the experiences from the training during the meetings with other students.

The project will contribute to mastering the professional and linguistic competences of students, will enable to gain experience in the international environment.
The mobility will have an impact not only directly on the participants, but also on the school community and the local environment. This will include: strengthening European identity, tolerance, and openness to other cultures, increasing self-confidence, developing a sense of responsibility, independence, foreign language and communication skills, increasing prestige and respect for our school, popularising EU projects.

Zagraniczne staże szansą podwyższenia kompetencji zawodowych i społecznych

Projekt jest realizowany w ramach programu PO WER (Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój). Czas realizacji: 15miesięcy – od 15.10.2018 r. do 15.01.2020 r. 
Projekt jest w całości finansowany z funduszy Unii Europejskiej i jest całkowicie bezpłatny dla wszystkich jego uczestników. Całość przyznanego projektowi grantu wynosi: 409253,65 zł.

W projekcie będzie uczestniczyć grupa 38 uczniów wraz z 4 opiekunami z Technikum nr 3 przy Zespole Szkół Ekonomiczno-Gastronomicznych w Tarnowie, w tym:
- 12 uczniów w zawodzie technik ekonomista,
- 6 uczniów w zawodzie technik handlowiec,
- 12 uczniów w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych,
- 8 uczniów w zawodzie technik hotelarstwa.

Naszym partnerem w projekcie jest Tellus College. Program szkoleń dla uczniów jest zgodny ze szkolnym programem praktyk i został uzgodniony z partnerem zagranicznym. Tellus College ma duże doświadczenie w organizowaniu szkoleń dla uczniów z różnych krajów Europy
Uczniowie wyjadą do Wielkiej Brytanii w 2 grupach:
1 grupa – 18 uczniów (12 – technik ekonomista, 6 – technik handlowiec) odbędzie 2-tygodniowe warsztaty,
2 grupa – 20 uczniów (12 – technik żywienia i usług gastronomicznych, 8 technik hotelarstwa) odbędzie 4 tygodniowe szkolenie dualne (kurs Ascentis w pierwszym dniu oraz szkolenie praktyczne w firmach).
Z każdą grupą wyjedzie 2 opiekunów.
Przed wyjazdem uczniowie odbędą dodatkowe zajęcia z przygotowania językowego, kulturowego i psychologicznego.

Celem głównym projektu jest wzmocnienie europejskiego wymiaru kształcenia zawodowego poprzez zagraniczne szkolenie zawodowe 38 uczniów.
Celami szczegółowymi projektu są:
- poszerzenie wiedzy na temat projektów europejskich i wartości UE
- zwiększenie praktycznych umiejętności i kompetencji społecznych oraz mobilności uczestników w celu podniesienia ich atrakcyjności na rynku pracy
- zdobycie doświadczenia zawodowego w międzynarodowym środowisku
- poznanie nowoczesnych technik i technologii w ramach danego zawodu
- rozwinięcie umiejętności komunikacyjnych z j. angielskiego, ze szczególnym uwzględnieniem języka branżowego
- wzmocnienie pewności siebie uczestników pozwalającej na swobodne poruszanie się na europejskim rynku pracy
- aktualizacja treści kształcenia zawodowego do potrzeb zmieniającego się europejskiego rynku pracy
- wzmocnienie wizerunku szkoły otwartej na współpracę międzynarodową
- poszerzenie wiedzy na temat kultury i obyczajów Wielkiej Brytanii
- budowanie poczucia Europejskości i otwartości na inne kultury i religie
- walka ze stereotypami dot. innych narodowości
- zwiększenie motywacji do dalszego uczestnictwa w kształceniu lub szkoleniu po okresie spędzonym za granicą w ramach mobilności

Główne rezultaty projektu:
- przyrost wiedzy i kompetencji zawodowych w zakresie umiejętności dotyczących branży ekonomicznej, handlowej, hotelarskiej i gastronomicznej
- zdobycie nowych doświadczeń w realnych warunkach
- wzrost pewności siebie, rozwój poczucia odpowiedzialności i samodzielności
- podniesienie poziomu znajomości języka angielskiego zawodowego
- kompetencje międzykulturowe, zdobycie kontaktów międzynarodowych, poznanie nowych przyjaciół, przeżycia związane z kulturą Wielkiej Brytanii
- większa gotowość do wyjazdów (mobilność)
- portfolio prezentujące kompetencje zawodowe uczniów
- prezentacje multimedialne związane z odbytymi szkoleniami - do wykorzystania na zajęciach
- słowniczek terminów branżowych z języka angielskiego w formie elektronicznej
- mini-przewodnik po Plymouth i okolicy
- broszura z lokalnymi przepisami kulinarnymi
- wystawa zdjęć wykonanych podczas praktyki i nagrodzenie 3 najlepszych prac
- spotkanie z uczniami klas o profilach, w których odbywa się szkolenia w celu podzielania zdobytym doświadczeniem za granicą.
Realizacja projektu przyczyni się do zwiększenia kompetencji zawodowych oraz językowych uczniów, umożliwi zdobycie doświadczeń w środowisku międzynarodowym.
Wyjazd będzie miał wpływ nie tylko bezpośrednio na uczestników, ale i na społeczność szkolną i środowisko lokalne. Będzie to między innymi: wzmacnianie europejskiej tożsamości, tolerancji, otwartości na inne kultury, wzrost pewności siebie, rozwój poczucia odpowiedzialności i samodzielności, rozwój znajomości języków obcych, rozwój komunikatywności, wzrost prestiżu i szacunku do naszej szkoły, popularyzacja projektów unijnych.