szkoła
A A A

Spis treści

Sobota 25 czerwca

Ten dzień przeznaczony był jako dzień wolny. My jednak zaraz po śniadaniu udaliśmy się zobaczyć miejsce, gdzie odbywały się igrzyska olimpijskie. Sam widok obiektów olimpijskich  wywierał już dużo wrażenie. Planowane było wejście do środka, lecz jednak ta część planu nie udała się. Odbywała się właśnie olimpiada osób niepełnosprawnych i obiekty były zamnkinięte dla zwiedzających.

Następnie przewodnik pokazał nam i opowiedział o kilku pomnikach oraz o imponującym zabytku kultury greckiej - Łuku Hadriana, będącym w dawnych czasach punktem granicznym między Atenami greckimi a rzymskimi. Zobaczyliśmy również znajdujące się w pobliżu pozostałości świątyni Zeusa Olimpijskiego - największą świątynię w Grecji.

Udaliśmy się również pod Parlament Narodowy, gdzie mieliśmy okazje zobaczyć jak wygląda uroczysta zmiana warty. Zmianę warty obejrzeliśmy także przed ateńskim Grobem Nieznanego Żołnierza. Wartę pełnią gwardziści w uniformach wzorowanych na strojach górali macedońskich. Strój ten jest bardzo nietypowy (spódniczki, wełniane getry oraz chyba najbardziej przykuwające uwagę - pompony przy butach).

Po dniu pełnym wrażeń, przyszedł również czas na relaks. Udaliśmy się oczywiście na plażę, gdzie przez dwie godziny mogliśmy się wylegiwać piasku oraz zażywać kąpieli w imponująco czystej – ale jakże słonej morskiej wodzie. Kolejnym punktem tego dnia był posiłek - oczywiście typowo grecki (sałatka grecka oraz souvlaki). Najedzeni i uśmiechnięci wróciliśmy do hotelu przygotować się do imprezy organizowanej przez Greków i ich szkołę. Tam zostały nam zaprezentowane stroje ludowe, tańce oraz śpiewy. Późnym wieczorem znów zawitaliśmy do naszego hotelu.